vill köpa tyger och saknar detta stället....



Jag besökte tygdistriktet downtown LA edast en gång i somras. Jag var helt överväldigad av alla tygerna och kände att jag inte alls hade någon plan för vad jag skulle vilja köpa för något till lilla hemmet...
Så det blev som med kejsarens nya kläder - det bidde ingenting :(



Vägg i vägg ligger tygaffärerna och här kan man verkligen fynda!

När jag jobbade som inredare för Plummers Furnitures och första gången skulle åka hit ner körde jag vilse något såpass att jag till slut fick låsa alla dörrar på bilen och köra sakta, sakta fram för att inte köra över alla hemlösa som traskade runt mitt i gatan!...det var en väldigt olustig upplevelse och det slutade med att en polis på motorcykel fick guida mig till Tyg distriktet... Den shopping blev inte långvarig (förutom de 2 timmar vilsekörningen tog.....) utan sen gick jag in i första bästa tygaffär köpte mina antal meter och körde hem igen, något skärrad!





Därefter har det blivit ett antal turer...och pläden i sovrummet är gjort av konstpäls därifrån...

Nu skulle jag veta vad jag ville köpa minsann...lite konstläder i vitt för en säng gavel  bla.... och ett fluff fluff tyg som jag spanade lite på i somras.... ja, ja det är lätt att vara efterklok eller hur?



Garment distriktet som det var känt som sedan 1930 talet har numera döpts om till Los Angeles Fashion district,  stäcker sig över 90 kvarter och innefattar både tyger (här finns mer än 200 tygaffärer), blommor (hit åker alla blomsteraffärer och köper in sina växter på morgonen) och fashion, till både företag och privatpersoner.



Här är Sante Alley (här kan man köpa plagiat på kläder, väskor skor, solglasögon...)
Den dagen jag och kompisen Kicki åkte ner för att strosa här blev vi "anfallna av ett TV team" och intervjuade om att shoppa down town....vi sa några väl valda ord och smilade lite :) Det är ju lite synd vi inte fick tag i det filmklippet...

Hur som helst, nu saknar jag tygdistriket!
Är det någon som har tips var man kan köpa vitt konstläder och hitta bra tyger till bra priser?



Follow alltidinredning

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Det låter som himmelriket. Helt galet med så mycket tyger. Kan förstå att du blev helt rådvill. :-)



Läskigt det låter att hamna i heeeelt fel kvarter...



Hoppas helgen varit bra! :-)

2009-10-12 @ 08:11:33
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Annika

Det första jag tänker på är Stoff och Stil, men jag vet inte om det finns där du bor?

Där är ju massor att välja på iallafall =)



Ha en bra dag

2009-10-12 @ 08:53:31
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Monika

Åh, vad jag blev sugen på att åka till LA! Särskilt för att strosa bland alla blommor... :-) Det där med tygtips lämnar jag till någon annan. Syr inte speciellt mycket själv.

2009-10-12 @ 09:58:01
URL: http://monnetankar.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Yes! Jag vet ett bra ställe,men det ligger ju tyvärr i Svedala och har bara öppet ibland...

Stället är helt suvränt!Kontaktar dom ang.öppentider så kan jag skicka upp prover till dig.

De är kusligt billiga....Sen vet jag ett ställe i Kinnarpstrakten...men kommer inte på namnet nu.

Sen finns Stoff o tyger i Svågertorp,kollar detta också när jag ska till Köpenhamn!

Min kompis köpte svart konstläder förra året o jag tror priset var omkring 50 kr /m



Allt väl hoppas jag..själv sitter jag o syr gardiner till badrummet.Tyget inhandlade jag på

en Wallander loppis av alla ställen....

2009-10-12 @ 14:07:29
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: matilda

är allt bra ?

förlåt för att jag inte orkar svara på din kommentar. det är skitmånga & jag har inte så stor lust att blogga , ska bara svara sen kanske göra nått annat. men vi får väl se då jag börjar igen, & nej jag spammar inte runt det hära om du undrar, bara till dom som har kommenterat min blogg. det känns helt fel att bara låta dom ligga där, helt opubliserade , obesvarade. så jag tänkte göra nått åt detta. så jag skriver samma sak till alla, efter som jag har 0% blogglust. vilket känns trist. men kika gärna in igen nångång, så kanske jag är tillbaka!<3

2009-10-12 @ 16:28:38
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vad läckert med ett eget tygdistrikt! Kan tänka mig att det finns mycket fint där.

Kram Sandra

2009-10-12 @ 17:07:49
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Maria

Hej Karola!

Jag vet precis vad du menar med downtown L.A för jag var där för två år sedan och blev helt "såld" av alla affärer de har... Jag ville köpa ALLT, men var helt slut efter en dag där och då hade jag inte ens hunnit med bråkdelen av utbudet.. buhu... och jag förstår också vad du menar med att bli skraj. Jag är inte van vid att lämna över bilnyckeln till någon som ska parkera bilen. Min första tanke var att de kommer att sno bilen.. haha..

Mitt bästa "tyg-tips" är http://www.tyg.se/. Där har de massor av roliga tyger till bra priser! :-) / M.

2009-10-12 @ 18:17:19
URL: http://www.prettyonline.se/wordpress
Postat av: Maria

Nu är du och din blogg dessutom "Veckans blogginspiratör" på min bloggsida. :-) Jag såg att det var ett "l" för mycket, men det är åtgärdat, så nu kan alla mina besökare nå din fina blogg och hemsida! :-)

2009-10-12 @ 18:18:47
URL: http://www.prettyonline.se/wordpress
Postat av: Petra

tack vännen! trevligt att du kikar in ibland :) hoppas du haft en bra måndag? kram

2009-10-12 @ 22:25:17
URL: http://inredningstokig.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Det var ett gäng värmlänningar som var här.Det började med att jag visade vår nya garderob modell mycket liten...Så kom vi att diskutera bra garderobslösningar.Det finns bara en o det är den som Karola har sa jag,kastade mig på datorn o sen studerade vi denna skapelse dreglande!!

Just det där med dörrarna är ju helt suvränt(måste varit en kvinna som kommit på den lösningen sa vi unisont)



Allt gott o väl hoppas jag..

2009-10-13 @ 11:15:43
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hallå!



Vilken snygg blogg du har, inte varit här innan men nu är du med på min bloggkoll forever =)



Min apelsinfärgade Billy, ne, jag har faktiskt inget kort på den, den e icke så snyggg faktiskt men det vore tufft att tapetsera den kanske i framtiden i ngn cool tapet!



Ha det gott tjejen!

2009-10-13 @ 11:17:42
URL: http://hemtrender.blogg.se/
Postat av: Annette

Om du bor i västra Sverige, kan du åka till Göksäter på Orust. Där säljer de massor av tyger mm. Jag själv köper nästan aldrig tyg, då jag inte kan sy. Men jag vet att många åker långväga dit för att köpa just tyg.Jag gillar att köpa andra saker där :-)



Kram Annette

2009-10-13 @ 21:34:59
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0