SOVRUMMET MED DÖRR SOM SÄNGGAVEL



Detta är vårt nuvanande sovrum - vi tog bort dörren till sovrummet och ville kunna använda den ändå, så den blev sänggavel istället. Nu är det dax att byta färg och stil i rummet (ja, det är det ju ganska ofta här hemma hos oss) Jag har länge tänkt att sätta igång att måla, men fick riktig inspiration när Malin från inspiration & design hade ett inlägg om vitt på vitt och det är precis så jag vill ha det, tillsammans med ett mörkt trägolv...
Nu kliar det i fingrarna...skall starta imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

karola; Hej hej! Vad kul med lite målning, hoppas det blir bra! Vilken energi du verkar ha. :)



Du frågade hur det går med vårt sovrum. Det går långsamt. Har bara spacklat än så länge. Vi har haft lite "oroligheter" omkring oss som har tagit vår energi. Men jag hoppas att vi snart ska sätta i gång på allvar. Trist med projekt som drar ut på tiden.





Oj vad svårt att säga hur du ska göra med gaveln. Ska du måla den så måste du vara absolut bombsäker på att du inte ångrar dig. För som du säger är det slitsamt att få den trären igen. Trärent är ju väldigt fint det också och ligger "rätt" i tiden nu när det är aktuellt med trä. :) Inte för att man ska gå enbart på det, men du förstår säkert vad jag menar? :)





Jag tycker gaveln är jättefin som den är men jag förstår samtidigt att det kliar i fingrarna. :) Det blir ju en helt annan känsla om den är vit. Men du! Du har inte tillgång till en vit dörr? :) Då kan du byta efter humör. ;) För det är nästan synd att måla om den...den är ju fin....



Haha, ja du, man har väldiga problem med sånt där "viktigt" i bland. :D Men för oss inredningsintresserade är det ju viktigt att man trivs med slutresultatet. Då trivs man ju bättre i övrigt också. Man påverkas mer än vad man tror av hur man har det omkring sig. Man kan bli glad av vackra ting omkring sig.



Jag är så pysselsugen i dag, men trött i hela kroppen, är förkyld så det gör väl sitt?





Lycka till med beslutet om dörren. Jag tror att vilket som blir bra men det gäller allt känna efter noga. :) Det är nog mer "ovanligt" med en trären kan jag tänka. :) Åh vad svårt att råda....är ju själv en "Velfia". :D





Trevlig Söndag!

2009-03-29 @ 10:06:27
Postat av: x-blog

Spännande med denna förvandling!

Är du i full gång och målar nu?!

Jag tycker nog du ska spara den trävit tills vidare.

Känna efter ordentligt innan du målar den vit, OM du ska måla den...!

Eller som föregående 'talare' skriver - ha en vit att byta med?!

Lycka till !!!



Och tack för igår. Jättetrevligt var det! =) och gott!!

2009-03-29 @ 11:49:19
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com
Postat av: Sofia Daggdroppe

Tack för din kommentar inne hos mig så jag fick hitta hit till dig. Jag tycker inte att du ska måla dörren, tycker den är riktigt snygg som den är nu.



Kram Sofia

2009-03-29 @ 12:00:45
URL: http://www.daggdroppe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0