längtar efter att få sova i sängen igen...


Ja, här går det frammåt...även om det känns som snigelfart för närvarande det beror väl kanske på att bäddsoffan inte är tänkt att funka som varje dags - säng (läs natt).... 
och dels på att påsken närmar sig med stormsteg

Imorgon är det dessutom invigning av min duktiga vänninnas nya blomsteraffär Annas Design....och middag i  hennes stall 
(hoppas på varmt väder!)

 Iallafall så är golvet målat...men det fattas lite lister....
ganska påtagligt...och det behöver vi åka iväg och shoppa....
extra breda, undrar vart man får tag på det?? 

Sen är det Hockey match imorgon kväll och då lär det inte bli mycket pysslat....ja...snacka om att time flies
(känns som att jag pratar flugor nu...inte riktigt menat så)





Här har vi kära gamla byrån från min mormor och morfars hem....
den har en gång varit naturvit och jag har skrapat och lutat av och slipat....i timmar och timmar.... och nu...skall den bli mörkbrun istället och jag kan nästan garantera att den om några år möjligtvis är 
tillbaks till att vara just vit igen.... :) 
Men visst är det härligt med äkta trä i möblerna ändå?

Kommentarer
Postat av: Malin

Bäddsoffor brukar inte vara någon hit att sova i faktiskt så jag förstår att du längtar tillbaka till sängen igen. Visst är det frustrerande när saker tar sån tid att fixa, speciellt när man helst ville ha allt klart redan igår! Har ett eget sovrum som är i det stadiet för tillfället men just nu är jag lite begränsad i vad jag kan åstadkomma. Så det projektet får snällt vänta tills en regnig sommarsemestervecka. För såna lyckas jag alltid samla på mig...

2009-04-08 @ 02:16:48
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Lilla Fröken

Jo jag gillar också gamla trämöbler. De är charmiga.

2009-04-08 @ 08:03:25
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Mia

Här har ni fullt upp ser jag! Håller för övrigt helt med om trämöblerna...



Kram Mia

2009-04-08 @ 10:39:04
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: caroline

Vilken fin byrå!

2009-04-08 @ 11:29:07
URL: http://lovdesign.blogg.se/
Postat av: Caroline Fenech

Hej Hopp!



Nu skriver jag konstigt har. Har inte svenskt tagentbord :I



Baddsoffa??Vilken drottning du e ;) Hehehe. MEn ser jatte fint ut! :))) Ser en liten skymt av en tapet dar. Ser vacker och glansande ut.



Jag spanska ar sa vackert :) Du maste val anda kunna lite? Eller han kasnke inte pratar spanska med familjen?



Jag hade inte sokt nagot, men det va via min mammas vaninna. Sa tog det :) slapp jag skriva CV hhehe. Det blev som personlig assistens. Verkligen ett larorikt arbete dar det far en att inse att ta vara pa var dag. Lev, njut! Drom, men lev i nuet :)



Hoppningsvis till hosten/vintern far jag gora lite design projekt, men annu inte klart. Och beror pa om jag har tid! Min man har som uppgift att "invent a time machine". Langtar :P



Nu maste jag blogga lite jag med. Ush har blivit daligt i flera dagar.



Varm Kram vannen.

2009-04-08 @ 13:24:57
URL: http://dezgnjournal.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

karola; Ja det känns som en lättnad. Det är ganska jobbigt när man inte är överens. Det tar ju bort en stor del av charmen... Nu har vi bara tre golv kvar att välja på, ljusa. Så nu ska dom bara kollas upp lite närmare. Tack för lyckönskningen!



Jaa, det är fina de trääkta möblerna. De är fint att blanda dom med nya med tycker jag. :) Vad har ni gjort runt fönstret? Satt upp brädor runtom? Fräckt!

2009-04-08 @ 14:06:54
Postat av: Lissen, tittar in!

Hoppas sovrummet snart blir klart hos dej, så du får sova lite skönt. Snyggt när man blandar nytt och gammalt, tycker jag!

Kul att titta runt hos dej!

Glad påsk!!!

2009-04-08 @ 20:00:10
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Vilket jobb ni gör. Inte minst med byrån. Tycker också att det är kul med lite trä och inte bara vitt, vitt, vitt! Ser fram emot resultatet. :-) Fast säkert inte mer än du... ;-)

2009-04-08 @ 20:10:57
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Förstår att det tar ett tag med allt som ni håller på med:) Ska bli kul att se slutresultatet.

2009-04-08 @ 21:29:13
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Kicki Larsson

Kampa vidare gumman... det kommer att bli toppen snygt nar det ar fardigt!!

Jag blir sa sugen pa att pussla och gora om nagonstans, fast jag maste forst fixa fardigt i mitt rum. Det blev aldrig nagot gardin och kudd syning harromdagen, blev fast framfor tv:n istallet..hehe

kanske imorgon

Jobba pa nu!!

Kramis

2009-04-09 @ 00:05:25
Postat av: x-blog

Snyggt det blir med mörkt golv!

Och vilken tjusig byrå!

Kommer bli kanon!!



Ha en skön skärtorsdag!

(själv åker jag till Annas Design direkt efter jobbet nyfiken)

KRAM!

2009-04-09 @ 06:43:14
URL: http://x.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0